söndag 27 november 2011

irriterad, arg, och lite, lite frustrerad.

ja, nu är jag sådär arg igen. och nu kommer jag att skriva något som jag antagligen redan har skrivit, men det känns som att jag måste predika om det MINST en gång i veckan ändå, så därför skriver jag det ännu en gång.

tjejernas (korkade) uttalanden: ''assååååh alla killar är idioter'', ''tjejer är så jävla mycket bättre'' osv.
killarnas (korkade) uttalanden: ''asså mannen alla tjejer är fan fittor'', ''vi killar är så jävla enkla'' osv.
visst, många är kanske inte så väldans seriösa när de säger det, men många är det.
vad är det ni inte förstår? intelligens, känslor, och allt sånt där, SITTER INTE I KÖNET MAN HAR BLIVIT TILLDELAD. allt det där sitter i personligheten, OCH bara för att ni har blivit dumpade, eller whatever, så kan ni inte sitta och säga att tjejen/killen var dum i huvudet under hela förhållandet. hade det varit bättre om personen i fråga hade varit tillsammans med er tills han/hon träffat någon ny? eller hade det kanske varit bättre om personen hade varit tillsammans med er för att denne inte ville såra er? och ni kan inte heller sitta och säga ''jag ångrar att jag var tillsammans med honom/henne för hon/han är fan helt dum i huvudet''. personen måste ha gett er NÅGON form av lycka, livsglädje, eller något annat sånt där jättepositivt, för vet ni vad? annars hade ni inte blivit tillsammans med personen. ni kan ogilla den personen som denne har blivit, men ni kan inte säga att tiden ni hade inte var bra. jag säger som min mamma; ''det finns något gott i alla människor'', men jag ändrar lite på det. ''det finns något gott i de FLESTA människor''.
dock så tror jag att det är som så att man, istället för att ta tag i sorgen som (oftast) uppkommer efter ett break-up, så börjar man hata istället, för att hata får en att känna sig lite bättre, och man tycker inte illa om sig själv. det gör man för det mesta efter ett break-up. det är helt okej att vara arg i början, när allt känns rövdåligt, på allt och ingenting. men sorgen kommer att bita dig i röven till slut, och det gör det hela lite jobbigare att hantera i slutändan. ta tag i det från början istället. det kommer löna sig.

2 kommentarer:

  1. jag älskar den personen han en gång var, men den lögnare och fegis han blev vägrar jag sörja över. jag har fått reda på massa skit han valt att ljuga om också, och jag vägrar gråta över någon som spottat på mig så som han gjorde sista halvåret. det är klart att det är lättare att hantera ilska, men det är ingen idé att sörja över någon som behandlat en som skit. och jag vägrar gråta över någon som gjorde ordet "förlåt" till ett ord utan betydelse.

    SvaraRadera