fredag 9 mars 2012

kan inte bli annat än arg.

eftersom det var internationella kvinnodagen igår så har jag läst på vissa ställen (bloggar) om jämställdhet. bland annat isabelle, som driver bloggen isabelles.nu, har skrivit.
"idag är det ju internationella kvinnodagen, och jag hoppas att alla ni kvinnor där ute har blivit ompysslad och uppassad med mängder av choklad haha! vi minst sagt förtjänar denna enda dagen om året då vi blir extra uppmärksammad, i stort sett alla andra dagar är ju männens dag."


VÄNTA VA!? är det bara jag som inte ser ''alla andra dagar'' som ''männens dag''? jag ser vääääldigt sällan att det BARA är män som jobbar på ett ställe, eller att männen är ''högre ställda'', eller att män värderas högre. det är precis som att det är inväxt i huvudet på folk (oftast kvinnor) att vi kvinnor är lägre ställda, och att vi inte får ut lika mycket som männen, och att man ska hålla på med sådana här uttalanden ''bara för att''. jämställdhet ska väl ändå inte handla om könet, utan om det som sitter i huvudet?


kan NÅGON svara på vad i helvete det är folk pratar om? vad är det man ser i dagens samhälle som rättfärdigar sådana här uttalanden?






blir arg.

4 kommentarer:

  1. Skönt att höra att någon tycker som jag. Som kvinna måste man känna sig förtryckt, sjukt irriterande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag ser faktiskt väldigt sällan att männen är ''över'' kvinnorna.
      blir galen när jag ser folk som skriver eller säger något om att ''det är så synd om oss kvinnor'' and so on.

      Radera
  2. bor du under en sten?

    SvaraRadera