tisdag 21 juni 2011

lär känna mig.

1 – Presentera mig själv - Ja... eh.. Hej. Mitt namn är Elin, och mitt fullständiga namn är Elin Elly Jacquline Eliasson. Jag är 162 lång ungefär, och jag önskar att jag var längre. Antingen kortare eller längre. Helst längre..... Jag älskar stark mat. T.ex thaimat. Åh, så gott. Jag är oftast glad men kan bli väldigt arg om jag väl blir arg. Har även en tendens att säga saker jag inte alltid menar, i stundens hetta. Om jag hade fått välja en person att vara på hela jorden så hade jag valt Megan Fox. Behöver jag ens förklara varför? Om ni inte förstår varför, så googla henne så förstår ni snart vad jag menar.
Jag har aldrig haft tur i kärlek. Eller, ah, tur och tur... Det blir väl vad man gör det till. Om vi säger såhär; jag är inte bra på förhållanden. Men jag gör mitt bästa. 
Jag blir lätt sårad, och tar lätt av mig av saker som folk säger, men visar det inte alltid. Nu för tiden så pratar jag sällan om mina problem. Jag bara.... låter det vara liksom....  Brukar gå över efter ett tag iallafall. Allting löser sig, har jag fått lära mig.
När det gäller sexuell läggning så är jag bisexuell. Inte så många som vet om det tydligen... Haha.


2 – Min första kärlek - Min första kärlek var en kille ifrån Olofström, och det var även ett av mina längsta förhållanden. Jag var galet kär i honom, och han var förhoppningsvis kär i mig med.... Hahah. Vi var tillsammans i 13 månader, men jag gjorde slut för att jag hade tappat känslorna. Vi pratar inte längre, och det tycker jag faktiskt är lite synd...Måste tillägga att vi träffades på Kamrat....

3 - Mina föräldrar - Mina föräldrar är några av de bästa som finns, även om jag inte tyckte det för några år sedan. Då var de raka motsatsen. Jag är galet lik min far. Iallafall när det gäller sättet. Utseendet med kanske, jag vet inte. Inte så mycket nu längre kanske.... Haha.
Min mamma är världens bästa. Hon kan nästan allt, och jag vet att jag kan prata med henne om det är något. Puss mamma och pappa. Jag älskar er.

4 – Det här åt jag idag - Ris och köttfärssås! Farmors. Bästa!

5 – Vad är kärlek? - Kärlek är när man inte kan vara ifrån en person, och när man tänker på personen hela tiden och inte kan låta bli att fundera över var personen gör. Kärlek är när man lyser upp inombords när man ser honom/henne. Och när man känner de där fjärilarna som alla pratar om.

6 – Min dag -
05.45 - Steg upp och gjorde mig i ordning.
06.30 - Åkte till jobbet.
07.00 - Började jobba.
15.00 - Gick hem ifrån jobbet.
16.00 - Kom hem, satte mig vid datorn.
ca 18.35 - Satte mig för att måla lite.
ca 21.00 - Bestämde mig för att sluta måla och satte mig här.....

7 – Min bästa vän - Jag har egentligen många bästa vänner, men min absolut bästa vän är nog Emeli Fredsdotter. Hon och jag har kommit varandra närmare än någon annan av mina vänner tror jag. Jag vet att hon bara är ett telefonsamtal bort om det är något, och jag vet att jag alltid är välkommen, och jag hoppas att hon vet att jag ställer upp lika mycket för henne som hon ställer upp för mig. Känner dock att hon och jag måste ta tag i att ses lite oftare. Det har blivit så sällan nu för tiden tycker jag. Så det måste ändras på.
Men, iallafall, Emeli. Hon är galet snygg. Hon är en av få som passar i den stilen som hon har. Kan inte ens förklara den med ord. Haha. Den är ganska unik iallafall.
Hon är sjuuuuuuukt smart, men hon har inte insett det själv bara. Och så är hon djup med. Hon säger liksom inte bara ''det kommer blir bra'' och sånt skit, utan hon hittar en lösning på problemet. Med andra ord; ALLA BORDE HA EN EMELI I BAKFICKAN!

8 – Ett ögonblick - 
Jaha, ska jag vänta nu eller....?
HÖHÖHÖ. Fan vad rolig jag är.
Näemen, ett ögonblick? Hm.... Den var svår. Ett av de mäktigaste ögonblicken var nog när jag var med och spelade upp Grease och vi gick ut på första föreställningen och såg publikhavet. DET var mäktigt. Och ett fint ögonblick. Det största jag har gjort, och antagligen någonsin kommer göra, haha.

9 – Min tro - 
Jag tror på människan, och inte på någon gud eller liknande. Jag tror att människan själv ansvarar för det som händer här i livet, och att vissa saker helt enkelt inte går att påverka. Vissa saker bara händer, pga någon annan människas gärning(ar). Med andra ord; jag tror på mig själv.

10 – Det här hade jag på mig idag - Trosor, BH, linne, leggins, strumpor och en t-shirt! Nu... vet ni det också.

11 – Mina syskon - 
Jag har bara ett syskon, och det är Agnes. Hon må vara en p.i.t.a, (ni får själva räkna ut vad det står för) men hon är faktiskt ganska bra ibland. Hon är 12 år, älskar hästar (något som kommer efter 10 års ålder eller?) och hon kan kläcka ur sig så smarta och ibland dumma saker. Hahah, hon är fin helt enkelt. Hon är även en kopia av min mor.

12 – I min handväska - 
Väska*. Vem fan använder handväska nu för tiden? Eller, rättare sagt, vem använder ORDET ''handväska''?
Aja. Here we go; smink, borste, kläder (in case of emergency liksom), hörlurar, mobil, plånbok. Tror det var allt!

13 – Den här veckan - 
Har/ska jag jobba. Och fira midsommar med fint folk! Ska bli så jäkla mysigt! Längtar som en idiot! Ska bli skönt att få lite ledigt.....

 14 – Vad hade jag på mig idag - 
Jag gillar att få samma fråga igen. Det ger mig något att fundera på. Typ hur dum personen som skrev dessa frågorna egentligen var/är?

15 – Mina drömmar - 
Att öppna min egen frisörsalong. 

16 – Min första kyss - 
Kommer faktiskt inte ihåg den.... Hahaha.

17 – Mitt favoritminne - 
Kan inte välja. Men jag kan slå ihop en jäkla massa minnen.
Och några av de bra minnena är när Isa fortfarande bodde i Sverige (hon bor numera i Belgien) och vi satt på torget och pratade, dag ut, och dag in. Man lärde känna varandra så jäkla bra. Känns faktiskt som att vi inte känner varandra lika bra längre. Alla har liksom förändrats på sina egna håll.
Och ett minne som jag håller speciellt kärt, är när vi var ett helt gäng som var i Bökhult och grillade, pratade och sjöng. Det var fina tider.

18 – Min favoritfödelsedag - När jag fyllde 18, utan tvekan. Det var en helt sjukt fin dag. Förutom att några vänner fattades, men det har vi tagit igen! Haha.

19 – Detta ångrar jag - 
Jag har förträngt det jag ångrar!

20 – Den här månaden - 
Har varit underbar. Ta mig tillbaka till Siesta säger jag bara. Det var så fint så det... ah, det går inte att beskriva. Detta har lätt varit den bästa månaden detta året. Utan tvekan.
Började jobba denna månaden med, och det är inte fy skam!

21 – Ett annat ögonblick - 
Ett annat ögonblick som är minnesvärt är när jag såg Teddybears på Siesta förra året. SÅ_JÄVLA_BRA. Något av det bästa någonsin. Jag var så glad, jag var så lycklig, och jag hade precis lagom mängd alkohol i kroppen. Åh, kommer drömma om det inatt.

22 – Det här upprör mig - 
Ja, ni vet... Det vanliga. Människor som inte kan acceptera andra människor pga deras läggning, krig, svält, djurplågeri, osvosvosv. Som sagt, det vanliga.

23 – Det här får mig att må bättre - 
Oboy får mig alltid på bättre humör. Oboy misslyckas aldrig. Och kinamat. Åh, älskade kinamat. Och thaimat. Och pizza.
Kul att jag gjorde mig själv hungrig nu.


 24 – Det här får mig att gråta - 
Om jag är ensam om kvällarna och tänker på hur ensam jag känner mig. (Jag känner mig alltid ensam om kvällarna, förutsatt att jag faktiskt är själv då.) Och när jag tänker på hur dåligt jag har skött mitt liv i 18 år egentligen.

25 – En första - 
Kommer inte på något.... Blöh.

26 – Mina rädslor - 
VÄLDIGT trånga utrymmen, spindlar, ensamhet, höga höjder.

27 – Min favoritplats - Just nu så är min favoritplats på scen. Det är en så jävla mäktig känsla att stå på scen. Om ni bara visste....
Och jag tycker om min säng med. Den är inte skön, den är inte stor, men den är bra ändå.
 

28 – Det här saknar jag - Siesta, Ida, Alice, Marcus, Maja, Emeli, Diana, Sofia, Chris, Danny, Emelie, Pavve, Emil, osvosv. Saknar asmånga! Och Hedvig. Våran gamla katt. Hon fanns så länge jag kunde minnas, och så avlivades hon för ett tag sedan. Fan så ledsen jag blev...

29 – Mina ambitioner - 
Starta en egen frisörsalong med annorlunda tema och tjäna FLERA MILJONER! Näemen... jo..

30 – Ett sista ögonblick - 
Har inga fler ögonblick att dela med mig av.... Men vi ska skapa ett fint ögonblick på fredag. FAN SÅ TREVLIGT VI SKA HA DET!

Nu ska jag sluta skriva. Det var ganska jobbigt....
PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar