söndag 9 oktober 2011

i love my family.

idag flyttar jag hem igen. och det ska faktiskt bli riktigt skönt. det har varit sjukt skönt att dels ha så nära till allting. att kunna gå över till någon när de har behövt mig, eller tvärtom. och det har varit skönt att ha en vän nära varenda dag.
men det ska bli så skönt att bo under samma tak som min älskade familj igen.
jag har saknat mamma, pappa och min syster något så fruktansvärt. det har nog inte gått en enda dag utan att jag har sagt ''jag saknar min mamma''.
jag har insett att familjen är något av de värdefullaste man har, och jag inser att jag blir mer och mer lik min mamma för varje dag som går. och vet ni vad? det är helt okej för mig. för min mamma är en så fantastisk kvinna. jag ser upp till henne som fan. likadant med min pappa.
och jag hoppas att min syster känner likadant om några år.
de flesta har bråkat med sina föräldrar någon gång i livet. vissa mer, andra mindre.
men man måste tänka på att de bara vill väl. man kan slänga ur sig så mycket, men man menar det aldrig riktigt.
jag har nog insett själv att jag har mognat lite som person, och jag har endast mina föräldrar att tacka för den människan jag är idag.

alla begår misstag, men det är bara ens eget fel. skyll inte på dina föräldrar för dina egna misstag.
de hjälper dig så gott det går, och du är fortfarande en enskild människa, som själv måste ta ansvar för dina felsteg.

1 kommentar: