torsdag 31 mars 2011

i'm jealous of the people you ever hugged because for a moment, they held my entire world.

mornin' peepz.

sitter i skolan och tänker lite. (wow!)
sitter och funderar på vart vägen är på väg egentligen.
jag håller på med fn i skolan, och jag skriver om jämställdhet.
fn menar att det ska vara lika många kvinnor som det är män på t.ex en arbetsplats. men då tänker jag såhär;
om det nu ska vara jämställt, så ska man väl ändå inte gå efter kön? det är ju det vi inte ska göra. vi ska ju inte särbehandla, pga könet. men då kan jag inte förstå varför det ska vara lika många kvinnor som män. kan man inte ta efter det de kan prestera, och inte efter könet?
låt oss säga såhär; det finns en plats kvar till just en arbetsplats (vi säger att arbetsplatsen är t.ex riksdagen), och det står mellan en man och en kvinna. kvinnan bli vald. just för att hon är kvinna, och för att ''rätt ska vara rätt''.
det är ju inte heller jämställdhet? (och apropå ingenting, jag förundras fortfarande över att jämställdhet stavas just ''jämställdhet'' och inte ''jämNställdhet'', haha....)
däremot så kan jag hålla med om att kvinnor och män ska ha lika lön, för då kan jag känna, att varför ska männen ha högre lön? 

var tvungen att skriva av mig... haha!



och så till min dag;
idag blir det att vara hemma, och städa som en idiot. fyfan vad jag måste städa alltså.... mitt rum ser ut som ett bombnedslag.... haha.
vad ska ni göra idag?

(hahahah, sån typisk bloggfråga!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar