fredag 4 mars 2011

debatt om bb och bloggaren kissie.

kollade på debatt igår, och medverkade gjorde linda rosing och kissie aka alexandra nilsson.
linda rosing debatterade mest angående big brother, och hon debatterade emot anton glanzelius som är programchef för tv11.
okej, vi börjar med big brother-debatten.
linda rosing säger att hon tycker att det är fel att det får så många att må dåligt, och att hon aldrig skulle göra om det. (jag hoppas att ni vet om att hon har medverkat i bb för några år sedan?)
jag kollar inte på programmet. jag gjorde innan, men just nu är det inget som intresserar mig.
men jag kan tycka att linda rosing gör fel i att anklaga producenterna för att ha gjort fel, för deltagarna vet ändå vad det är de ger sig in på. de vet att de kommer att vara isolerade en lång tid, och de kan lämna programmet när de vill. så jag ser liksom inte problemet i det här. har man gett sig in i leken får man leken tåla, som man brukar säga.

och sedan den här grejen med att det är fel av kissie att blogga om vissa saker, men HERREGUD, låt henne vara. visst, jag tycker att hon är fruktansvärt patetisk som lever på att provocera, men jag tycker också att hon är en människa. hon får skriva om precis vad hon vill. hon får tycka vad hon vill, osv.
hon har många läsare, men mer än hälften av de läsarna tycker inte om henne, och läser den just for fun.
man ska inte anklaga henne för att vissa människor har anorexia. jag tror inte att det har med henne att göra. visst, hon har sjuka skönhetsideal, men jag tror att majoriteten av hennes läsare vet om att det är sjuka ideal hon skickar ut, och därför följer inte många dem.
ska man försöka lösa det här med att många unga kvinnor vill vara sjukligt smala, då ska man lägga energi på modell- och reklamkedjorna.



JUST SAYIN'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar