måndag 22 mars 2010

När du slår upp dina ögon till ännu en dag av ingenting.

Ont i magen.
Sitter i skolan.
Är kissnödig.
Mycket som inte står rätt till just nu alltså.
Vill fika idag.
Vill dö idag.
Nej, det vill jag inte. Jag tycker om mitt liv, men ändå inte.
Åh, mitt huvud är fullt av dubbelmoral.

Nu ska jag köra en Emeli.
Jag önskar att jag: var smal, söt, lång, långhårig, tatuerad, rik, kunde operera tummarna, var i kumla, var i göteborg, var i stockholm, var skådespelerska, var älskad av alla, hade stora ögon, hade isblåa ögon, hade lockigt hår, kunde åka till växjö och prata med johan och äta kinamat, hade töjningar, hade kvinnliga händer, var på festival nu och hade en öl i handen, hade en ny kamera, hade nya objektiv, var bäst på att fotografera, hade nya och fina kläder, passade i stuprörsjeans, inte var glutenallergiker, inte var nickelallergiker, inte var allergisk mot någonting, kunde operera brösten, hade någon som älskar mig och vill vara med mig livet ut.

Man kan ju alltid drömma.

1 kommentar: