torsdag 11 april 2013

I need love to feel strong.


AHMEN TJENA. Elin heter jag. Tycker om långa promenader på stranden och att ta strypgrepp på mig själv när jag ska visa upp mina fina nya glasögon.

Sjukt längesen jag skrev nu. Ursäkta. Det var inte alls min mening. Hade velat säga att jag har haft mycket att göra, men det hade varit att ta i. Något djävulskt faktiskt. För jag har inte haft ett piss att göra. Är fortfarande arbetslös, så det är ingen förändring på den fronten. Kan tillägga att det håller på att göra mig galen. För första gången är jag rent av gråtfärdig för att jag inte har något jobb. 0 självkänsla. Det har gått för lång tid nu. Jag kommer aldrig få något jobb. 
Att sitta på MiROi hjälper inte heller. Snarare tvärtom. Man sitter i ett rum med andra likasinnade som inte heller hittar något jobb just då, men sen försvinner de, en efter en, för att de får jobb. Hur tänkte arbetsförmedlingen där? Det hade varit bättre om sånt hade skötts i tystnad. Jag tycker inte om att säga att jag är arbetslös. Det är inte så att jag skäms, men jag konstaterar lite mer för mig själv varje gång att jag inte har något jobb och fortfarande är tvungen att leva på mina föräldrar. 

Det låter som att jag tar i nu, men det är faktiskt för jävligt att gå utan jobb. Man blir galen. Man har all tid i världen för att umgås med sina vänner, men man har inte pengar att göra det som alla andra kan göra som faktiskt har jobb.
Bättre blir det ju inte när man ser på alla på fb som får FLERA jobberbjudanden. Skjut mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar