måndag 22 april 2013

Hej mindervärdeskomplex.


Tjenixen. (Kände att ''Hej'' var en alldeles för klassisk öppningsfras.)
Idag har varit en sån där hej-kom-och-hjälp-mig-att-dö-dag. Dagen började ju bra dock. Jag vaknade bredvid baby, tog bussen till Älmhult, fick reda på att kåldolmar väntade hos farmor när jag hade slutat på MiROi (SCORE!!!!), och sen skulle jag bara hem och mest bara finnas. Det gick sådär. En timme senare får jag ett mail:
''Hejsan, tack för din ansökan, vi har tyvärr valt att gå vidare med andra kandidater. Vi önskar dig lycka till i framtiden och hoppas att du får en glad sommar!''
Nej. NEJ. Det kommer inte bli en glad sommar. Detta kommer bli den sämsta sommaren NÅGONSIN, utan att överdriva. Jag började störtlipa och fick något jävla utbrott. Var arg på allt, och ville allra helst välta allt i min omgivning. Allt slutade med att jag gick ner och satte mig på altanen och bara grät och grät och grät. Jag måste erkänna att det var djävulskt gött att få ur sig lite av det där.

Ringde även till arbetsförmedlingen och pratade om MiROi, och berättade för dem att MiROi de senaste veckorna har varit lite av ett skämt. Jobbcoacherna är kanon, de dagarna de är där. Men jag förstår liksom inte riktigt vad vi ska aktivera oss med. Vi kan ju egentligen inte göra så mycket annat än att söka jobb, men det kommer inte in så många jobb varje vecka. Och vill man dessutom jobba här i trakterna så är det ännu värre... Men ja, jag har i alla fall framfört mitt klagomål nu, och jag tror att det skulle hjälpa ännu mer om fler gjorde det. Ring dit och berätta varför det inte ger er någonting. (Kan även tillägga att kvinnan jag pratade med var jättegullig och gav mig tips på hur jag kan hitta jobb. Så söt! Jag kände till dom innan dock, men ändå... Det är tanken som räknas, right?)

Hur som haver så är de här skönheterna snart mina. Hääääärligt. Längtar tills de dimper ner i brevlådan.
Lite får man väl unna sig när man är arbetslös och... egentligen inte... har råd... ehm....

Nu tänkte jag drunkna i mitt eget pollensnor. Trevlig kväll allihop! Puss och sånt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar