torsdag 7 april 2011

hold your head high, and your middle finger higher. let him know what he's missing.

sitter och kollar runt på tumblr. så jävla bra sida. i love it.
man hittar en sjudundrans massa fina bilder, och man får inspiration till att sy kläder, till tatueringar och till texter. (som oftast är mina titlar här på bloggen... haha.)

var med diana igårkväll. vi satt hemma hos mig och snackade, lyssnade på musik, och bara chillade. längesen jag umgicks med någon av mina vänner så. har saknat det. måste göras om. oftare.


det här är något jag tycker är ganska intressant.
många säger att om en tjej har blivit våldtagen, och om hon var ''slampigt'' klädd, så får hon skylla sig själv.
vänta, va?
är det en ursäkt för en våldtäkt?
jag såg en bild med ett protest-plakat på, och jag håller helt och hållet med.
''kvinnor blir INTE våldtagna för att de drack eller tog droger.
kvinnor blir INTE våldtagna för att de klädde sig ''provocerande''.
kvinnor blir INTE våldtagna för att de har varit vårdslösa.
KVINNOR BLIR VÅLDTAGNA FÖR ATT NÅGON VÅLDTOG DEM''
våldtäkt är fel, och det finns ingen ursäkt för det.
shit, dra en handtralla istället.



true story. true story.

1 kommentar: