måndag 16 augusti 2010

Jag älskar citat.


Vackra citat kan vara något av det finaste som finns, och det finns ett antal citat som kommer att pryda min kropp.
Bland annat "Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today. - James Dean''

Jag har alltid fått höra att jag lever för mycket i nuet. Jag har också fått höra att det är på både gott och ont.
Och jag håller med. Men efter att ha tänkt efter lite så vill jag leva i nuet. Man vet aldrig när man ska dö.
Jag vill inte sluta som vem som helst. Ha ett helt vanligt jobb, en helt vanlig lägenhet, och leva ett helt vanligt liv. Jag vill göra något med mitt liv.
Jag kan inte heller säga att jag bara ska göra rätt saker, för det kommer jag inte göra. Något som är rätt ena stunden kan vara fel den andra, och likaså fel för någon annan. Svårt att förklara. Jag får väl bara hoppas att ni förstår mig.

Jag ser fram emot den dagen då jag kan föreviga detta på min kropp. Jag vill inte göra det bara för att ha det, tro det eller ej. Jag vill ha det för att jag vill. Jag vill komma ihåg vem jag är, och varifrån jag kom. Nu tänker ni säkerligen något i stil med; ''Ahmen vadå då? Det gör du väl ändå?'' Och det har ni rätt i. Men jag vill veta att jag har något som betyder något. Jag kan titta på den då, och tänka på det som är bäst för mig. Och jag vet att det är det bästa för mig. Att leva i nuet, och inte fundera så mycket på det negativa. Det negativa kommer ändå alltid och biter en i röven, men jag ska göra mitt bästa för att undvika det. Livet är för kort för att man ska må dåligt. Men ändå är livet det längsta du och jag kommer att vara med om. Det finns ingen som heter ''för alltid''. Det existerar inte. Vi människor kommer aldrig att uppleva det. Vi kommer inte leva för alltid. För alltid är utom räckhåll, och du faller om du försöker nå det. Gör det bästa av ditt liv. Tänk inte negativt. Det tar på krafterna, och det är meningslöst.
Och tänk även på det här: ''Hälften av det du oroar dig för händer aldrig. Den andra hälften händer ändå. Så varför oroa sig?''

Och den här: ''Why should I clean my room when the world is such a mess?''
För så är det. Livet är stökigt. Precis som människors förnuft.

Den enda du kan lita på fullt ut, det är dig själv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar