tisdag 2 oktober 2012

Project Runway Sverige.

Har precis kollat på Project Runway Sverige och jag vet inte vad jag ska tycka.
Måste Sofi Fahrman göra ALLt som Heidi gör i den amerikanska versionen? Pussarna på kinden, säger allt innan visningen precis som Heidi, och dessutom är ju Rohdi en svensk kopia av Tim. Eller är det kanske bara som så att alla människor inom modebranschen beter sig likadant och ser likadana ut. Kul. Jättekul.
Don't get me wrong - jag ska fortsätta kolla på programmet då jag tycker det är roligt att det är just svenskar som är med.

Och vet ni vad som gör mig fruktansvärt glad? Jo, vi är snart klara med huset! Vi tapetserade i helgen och igår och vi blev äntligen klara! Vi är faktiskt ganska stolta över oss själva som klarade av mönsterpassningen och hela faderullan. Ska bli skönt att slippa allt målande och tapetserande dock. Börjar tröttna på det. Dock så måste jag tillverka en egen sänggavel, då jag inte är så sugen på att slänga ut flera tusenlappar på en sänggavel eller sängstomme som inte ens är speciellt snygg. Denna gången vill jag inte leva i ett hem som ''funkar'', utan denna gången vill jag verkligen trivas.
Det största problemet här i Virestad där vi bor just nu har ju varit köket och badrummet. I badrummet är det våtrumsmatta som är jättelätt att rengöra, men ett HELVETE att hålla rent. Och köket är bara allmänt jättefult med orange tapet med typ... blommor på + köksluckor i ljust trä. Man ska kanske inte vara så petig, men jag vet inte. Jag klarar verkligen inte av det. Man blir ju inte direkt pepp på att laga mat där...

Men iallafall - det här är vad jag hade tänkt mig som sänggavel.


Fast jag ska nog göra min i vitt fuskskinn med silvrig möbelspik. Tänk vad mycket man kan göra om man är lite händig! Fast nu återstår att se om det blir bra också.....
Sedan tänkte jag tillverka ett matbord av en lastpall som jag målar vit med en glasskiva på. Kommer förhoppningsvis bli kanonbra!

Det värsta med att flytta dit är att jag inte kan få upp min sänghimmel som jag har längtat så jävligt ett att få sätta upp... Men jag ska försöka hitta någon lösning. Det MÅSTE gå, på något höger eller vänster.

Jaha, nu har jag skrivit en ny bibel.
Nu ska jag småplocka lite här hemma innan min pojk kommer hem.
Ingen vila ingen ro..... (Det är ju dock allt jag får...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar