onsdag 2 september 2009

Skola, festival & kärlek

Jag längtar till skolan när jag väl är hemma, eftersom jag har utegångsförbud för att jag har rökt. Inte bra Elin, inte bra.
Men när man väl är i skolan, och man ska använda de här förbannade macdatorerna, då vill man bara hem. Det kommer krävas mycket för att jag ska tycka att mac är bättre än windows. Det kanske är för att jag är van vid windows, vad vet jag. Men jag tycker fortfarande inte om mac, trots att jag har använt dem ett helt skolår.

Nu sitter jag i alla fall i en av skolans datorsalar (självklart den med macdatorer, smartchey_92!) och väntar på att tiden ska gå. Så många raster kan fan inte vara okej. Jag kanske är dum i huvudet som inte gillar att vi har så många raster, men på Haganässkolan finns verkligen ingenting att göra på rasterna. Man spenderar bara sina pengar i cafeterian som gör en fattig och tjock istället. Tummen ner på det. Jag kommer inte på mycket bra saker med den här skolan om jag ska vara ärlig. Jag vet inte ens om det finns något bra. Eller okej, några lärare är bra. De nya vi har fått. Men inte de vi hade förra året. Åh, vad jag har tröttnat!

På torsdag, dvs imorgon, ska jag träffa Mike, och jag längtar som en idiot. Han är bra så in i helvete. Och så ska jag försöka klämma in min provspelning till Grease snart, för den blev inte av förra torsdagen. Jag hann helt enkelt inte. Låt oss nu hoppas att jag får en bra roll bara. Det sista jag vill är att vara statist. Inte min grej. Att jag ska sjunga är dock ett minus, för jag kan inte sjunga. Jag kan inte ta en enda ton rätt. Jag får helt enkelt öva på det. Haha.

Och förresten, i helgen var jag på Beauty and the breakdown. Fan vad nice det var! Träffade göteborgarna, och helt seriöst, de är de härligaste människorna jag har träffat. Jag såg även Mike på tåget dit. Självklart så hälsade vi inte, men vi började prata efteråt. Ganska komiskt, haha. Jag sa till mina vänner att han var sjukt snygg, och sen helt plötsligt börjar vi prata efter det. Haha.

Nu ska jag gå och träffa Niclas, så POSS!

/ Puckie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar